Search
Close this search box.

CONFERINȚA DE ÎNCHIDERE A PROIECTULUI ERASMUS+ „THE SCHOOL FOR THE SCHOOLS”

Facultatea de Științe ale Educației, Științe Sociale și Psihologie – Centrul Universitar Pitești a finalizat proiectul european “The School 4 The Schools” (S4S). Proiectul s-a încheiat cu succes, având drept scop dezvoltarea competențelor de leadership educațional pentru profesori, astfel încât aceștia să poată răspunde mai bine provocărilor din sistemul educațional în vremuri dificile, precum cele post-pandemice.

Obiectivele principale ale proiectului

– Dezvoltarea abilităților de leadership educațional pentru gestionarea crizelor;
– Consolidarea leadershipului școlar pentru îmbunătățirea predării, învățării și reducerii disparităților educaționale;
– Promovarea digitalizării prin formarea cadrelor didactice în utilizarea tehnologiilor moderne.

Curriculumul propus de S4S a integrat nevoile de leadership cu utilizarea tehnologiilor digitale, mentoratului și colaborării, asigurând profesorilor o pregătire completă și actualizată.

Cercetări desfășurate în 7 țări europene

Între februarie și mai 2023, echipa proiectului a realizat cercetări în Bulgaria, Grecia, Italia, Polonia, România, Spania și Suedia, analizând politicile educaționale și nevoile de leadership școlar.

Concluzii cheie din cercetare:

– Bulgaria: Leadershipul educațional este crucial în gestionarea crizelor precum pandemia sau războiul din Ucraina.
– Grecia: Pandemia a accelerat tranziția spre cursurile online, fiind nevoie de traininguri specializate pentru liderii educaționali.
– Italia: Leadershipul educațional este insuficient dezvoltat, iar profesorii preferă formarea individuală în locul colaborării.
– Polonia: Inițiativele de leadership sunt orientate în principal către profesori activi în sistem.
– România: Pandemia a impus digitalizarea rapidă, transformând complet procesul educațional.
– Spania: Reforma educațională din 2021 subliniază importanța liderilor școlari ca manageri pedagogici și administrativi.
– Suedia: Leadershipul este bine integrat, accentul fiind pus pe mentoring și formare profesională continuă.

Rezultatele focus grupurilor

În focus grupurile organizate în cele 7 țări, 37 de profesori au subliniat importanța leadershipului colaborativ și integrarea tehnologiei pentru reducerea inegalităților sociale.

Succesul pilotului S4S în România

Implementarea cursului pilot în România a avut un impact pozitiv, evidențiind necesitatea urgentă de a dezvolta competențele profesorilor în leadership educațional. Feedback-ul primit va contribui la ajustarea curriculumului și adăugarea de resurse interactive.

Oportunități pentru viitor

Proiectul S4S reprezintă un pas important către modernizarea educației, oferind profesorilor instrumentele necesare pentru a face față provocărilor contemporane. Următoarele etape vor include îmbunătățirea cursurilor și extinderea implementării în alte contexte educaționale.

Această inițiativă Erasmus+ a demonstrat că un leadership educațional solid poate face diferența în construirea unui viitor mai echitabil și digitalizat în educație.

Share

TE-AR PUTEA INTERESA ȘI
ULTIMELE POSTĂRI